Jag är en 22 årig kille som bor i Mullsjö. Min Familj består av min sambo Madeleine och våra två katter.

22 juni - Mullsjön


Dagen började med fiske vid utloppet. Där bottenmetades det med mask. På 30 minuter resulterade det i tre abborrar och en grov mört. Den största abboren vägde ett par hekto. Efter det bestämde jag mig för att åka bort till hopptornet och ta upp jakten på ännu större abborrar. Bottenmetestacklet som användes illustreras i bilden nedanför. Det består av glidande sänken, ett gummistopp och ett litet flöte för att höja upp betet från botten.

Bottenmete


Vädret var på topp och vattenytan låg helt spegelblank. Efter en stunds fiske kunde jag konstatera att metet inte fungerade alls, så jag knöt på en reflex spinnare med en vikt på 12g. När det första kastet var invevat och spinnaren precis hade passerat upp över vattenytan kommer en gädda flygandes som ur en kanon och tar den. Dock tappade jag gäddan på väg in till land. Efter ytterligare 20 minuters fiske fångades en abborre som vägde omkring halvkilot. Jag stannade kvar vid hopptornet i 40 minuter till men det enda som fångades var en ytterst liten abborre, som precis kunde få in trekroken i munnen.

 
Vädret
Minsta borren


Kommentarer

Kommentera inlägget:


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Webbsidan är design för Firefox och Internet Explorer 7.0