Jag är en 22 årig kille som bor i Mullsjö. Min Familj består av min sambo Madeleine och våra två katter.

3 gäddor och en abborre


I luften låg ett tunt regn och stundtals rätt kraftig vind. Platsen som fiskades på var mellan utloppet och kärleksudden. Dagens tur var riktad mot actionfyllt "sommargäddfiske" på grunt vatten. Djupet på området där jag fiskade var ungefär 30cm till 1 meter djupt vilket gör att varenda rörelse från gäddan syns i vattnet. Utdelning gavs redan på första kastet. Vattenytan exploderade 2 - 3 meter från utkastplatsen och den första gäddan hade fångats. Uppskattningsvis vägde den cirka 2kg - 2.5kg och var förvånansvärt stor för att gå så grunt. Efter några kast begav jag mig längre bort mot kärleksudden. På första kastet på det nya stället satt gädda nummer två. Vikt ca 0.5kg.


Gädda på ingång


Fisket vid kärleksudden gav inget resultat, så jag återvände mot utloppet igen. Precis vid skogen bort mot utloppet fångades den tredje gäddan. Vikt ca 1kg. Efter ytterligare några kast fångades även en liten abborre.

Sammanfattningsvis var det en händelserik och lyckad fisketur, med tanke på att jag endast tillbringade cirka 1 timma nere vid sjön


Kommentarer

Kommentera inlägget:


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Webbsidan är design för Firefox och Internet Explorer 7.0