Jag är en 22 årig kille som bor i Mullsjö. Min Familj består av min sambo Madeleine och våra två katter.

Fluga med UL-spö efter abborre i Mullsjön


Efter att ha läst en artikel på internet om flugfiske efter abborre blev jag inspirerad och tänkte göra ett försök själv. Innan jag begav mig ner till sjöb knöt jag lite snabbt ihop två flugor som var tyngda i huvudet med två kulor och hade en svans av marabou.



Först testade jag att fiska med den röda flugan framför en spinnare. På de första kasten var det små abborrar som var på och nafsade på den, men ingen tog hela flugan. Efter en stund utan att ha krokat någon fisk knöt jag på flugan direkt på linan utan någon spinnare framför. På första kastet fick jag en liten abborre! Kastlängden med UL-spöet blev dock inte särskilt lång, ca 10m. Därför knöt jag på den rosa flugan med större krok och ytterligare förtyngd med en ståltråd undertill. Eftersom att flugan var större gick alla mindre abborrar bort. Men efter ca 5 - 6 kast lyckades jag kroka en lite större abborre.



Kommentarer

kjell - 2009-06-29

vackra flugor du gjort det verkar roligt köra med fluga på abborre då blir det snart ett flugspö.

Skitfiske på dig =) Kjell

Gabriel - 2009-06-30

Jag kan binda någon fluga till dig om du vill ha! ;P

Kommentera inlägget:


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Webbsidan är design för Firefox och Internet Explorer 7.0