Jag är en 22 årig kille som bor i Mullsjö. Min Familj består av min sambo Madeleine och våra två katter.

Tubflugor


Idag vaknade jag och Madeleine halv tolv av att Frida och Andreas skickade ett sms och undrade om vi ville följa med och gå runt elljuspåret. Det ville vi gärna. Efter promenaden följde vid med dem hem på en kopp kaffe. Andreas satte på en fiskefilm om fiske efter stör. Det var imponerade att se hur de monsterliknande fiskarna drogs upp och det skulle vara kul att testa på det fisket någon gång. En bit in på filmen ringde Madeleines chef och undrade om hon kunde jobba. Vi var tvugna att ta en hastig middag, därför åkte vi till Ica och avnjöt varsin kokt korv med bröd för endast 10 kr.

När Madeleine var på jobbet blev jag sugen på att binda några flugor, eftersom jag har blivit inspirerad av tubflugefisket i Vättern efter lax var jag tvungen att testa att binda några tubflugor. Dock blev resultatet lite halv dåligt. Om någon har en bra sida med mönster för tubflugor får ni gärna dela med er av den!

 

Ikväll har jag och min lilla snöflinga kollat på idol och druckit lite kaffe och julmust. Julmust är den bästa drycken som har skapats och vi dricker den i massvis. Imorgon ska jag ha ett litet kalas eftersom jag fyllde år för ett par dagar sedan. Då blir det smörgåstårta från bernards i Jönköping.

Förhoppningsvis blir det en tur till Vättern i nästa vecka för att testa lyckan efter Lax igen.

 

Kommentarer

Andreas - 2009-11-07

Ett tips är att ta bort bomullen från topz o använda som tub... Sen får du köpa mylarslang med olika färg. Funderar själv på o köpa lite sånt sen. Grönt o blått fungerar oftast bäst med silverinslag

Gabriel - 2009-11-07

Det där med tops var en bra ide! Det måste jag ta och testa! Får ta och kolla på det här med mylarslang också och sen kanske köpa lite mer hår av olika sorter. Även om resultatet inte blir jätte bra är det kul att sitta och pilla med. :)

Kommentera inlägget:


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Webbsidan är design för Firefox och Internet Explorer 7.0