Jag är en 22 årig kille som bor i Mullsjö. Min Familj består av min sambo Madeleine och våra två katter.

Nytt PB på Lax


Efter en och en halv timmas sömn ringde klockan vid 01:30. Då var det dags att åka iväg till Ödeshög för att fiska lax. Det blev ett par timmars kaffedrickande och snackande innan solen hade gått upp och det gick att börja fiska.




De först timmarnas fiske var ganska händelselösa men förhållandena kändes riktigt bra så vi stod och kämpade ihärdigt.





Runt klockan tio fick jag belöning för mina ansträngningar. En röding plockade flugan direkt efter nedslaget och efter en kort fight fick jag in den till land där den fotograferades för att därefter bli återutsatt.




Efter det var det återigen händelselöst en bra stund till. Då fick Andreas den mycket bra idén att testa en annan fluga. När han hade knytit på den nya flugan dröjde det bara tre kasst tills han hade krokat en lax.



Efter bara ett par kasst till lyckades han landa ytterligare en lax i samma storlek. Då kunde jag inte hålla mig för byta fluga, så jag satte på en liknande fluga som den som Andreas använde. Efter bara några kasst sa det PANG! Laxen högg precis när jag lyfte upp dobben ur luften, inte ens en meter ut i sjön! Samtidigt som laxen högg på min fluga fick Andreas ett hugg. Eftersom Andreas lax var i samma storlek som de andra laxarna som han fått, "turbo" drillade han den och hjälpte till att håva min. Laxen vägdes till 4.1kg och mätte 72cm, vilket höjde mitt person bästa med 100 gram!



Besök gärna Andreas blogg här.





Kommentarer

Kommentera inlägget:


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Webbsidan är design för Firefox och Internet Explorer 7.0