Jag är en 22 årig kille som bor i Mullsjö. Min Familj består av min sambo Madeleine och våra två katter.

Hökensås


Klockan 05.15 var det avfärd till Oxasjön på Hökensås tillsammans med min älskling och Byberg. Sjön var hyrd av cirka 11st och 27kg fisk var inplanterad. Fisket började bra för en deltagare och han lyckades ta upp 6 st regnbågar på mindre än en timma. Sen var det dött och endast ett fåtal fiskar drogs upp på flera timmar. Trots att fisken lös med sin frånvaro var motivationen hög.


Glädje vid sjön

Byberg funderar
Oxasjön


Powerbait, mask, räka, bottenmete, flötmete, fluga, drag och spinnare testades men fisken vägrade att hugga. Vattenytan låg helt blank och stendöd, stundtals funderade man på om det verkligen fanns fisk i sjön. Men sen vid klockan 10:31 högg det och min första och sista Regnbåge för dagen hade krokats. Det var en liten ivrig fisk som föll för en droppenspinnare med en upphängd fluga framför. Fisken vägdes in till hela 700g och måste vara den minsta Regnbågen jag någonsin fått.


Regnbåge

Dagen avslutades med grillad Regnbåge i folie med klyftpotatis, grönsaker och sås gjord av stenbitsrom, gräddfil och gräslök.


Grillad regnbåge

Kommentarer

Kommentera inlägget:


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Webbsidan är design för Firefox och Internet Explorer 7.0