Jag är en 22 årig kille som bor i Mullsjö. Min Familj består av min sambo Madeleine och våra två katter.

Senaste turerna


Eftersom jag har varit lite dålig på att uppdatera blogg blir det här en sammanfattning av de senaste fisketurerna. Senast var jag ute vid hopptornet och testade ett par jiggflugor som jag har bundit ihop. Abborrarna var riktigt hungriga på dem men på 20 minuter lyckades jag bara kroka en.



Därefter blev det en tur till strandpromenaden. Eftersom spinnarna alltid ger resultat lämnades de hemma för att istället ge chans till något annat. Jag tog med ett par stycken jiggar och en "gummifisk" och redan efter första kastet fångades fisk. Dock så var det en mört som blivit krokad rakt genom huvudet och gummifisken var nästan lika stor som fisken.



Efter ytterligare ett par kast krokades en gädda, men efter 1 - 2 minuters fight gick linan av. Det var inte helt oväntat. Med 0.15mm nylonlina kommer man inte långt! Nästa projekt får bli att spola på tunn flätlina på UL-spöet.

Kommentarer

Kommentera inlägget:


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Webbsidan är design för Firefox och Internet Explorer 7.0