Jag är en 22 årig kille som bor i Mullsjö. Min Familj består av min sambo Madeleine och våra två katter.

Stråken i kylan


Andreas kom ner och hämtade mig 07:30 för en fisketur i Stråken. När vi kom dit och hade packat ner alla grejer i båten skulle jag låsa upp hänglåset som båten satt fast låst med. Det gick trögt och efter lite vickande gick nyckeln av i låset. Andreas åkte hem och hämtade en såg och sågade av kedjan.

Väl ute på sjön högg den första gäddan för Andreas innan jag ens hade hunnit släppa i min wobbler. Därefter gick fisket trögt och det var fruktansvärt kallt och blåste kyligt på sjön. Men efter en stund lyckades jag kroka en +2kg gädda med en liten 8 grams spinnare på UL-spöet. Jag fick in gäddan mot båten och där försökte den sticka bortåt. Spöet blir allt mer böjt och med tjocka handskar och dålig känsel i fingrarna försöker jag sänka spärren i rullen. Dock råkar jag dra spärren åt fel håll och ser hur spöet står böjt som ett U ner mot sjön, som tur var gick linan av innan spöet gav vika.

Sammanfattningsvis var det en trevlig men kall fisketur.

Kommentarer

kjell - 2009-10-15

Tänkte på dig igår att fet måste vara kallt ute på sjön, var riktigt kyligt igår på älgjakten.

Gabriel - 2009-10-16

Ja det kan jag tänka mig! Har det blivit någon mer älg?

Kommentera inlägget:


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Webbsidan är design för Firefox och Internet Explorer 7.0