Jag är en 22 årig kille som bor i Mullsjö. Min Familj består av min sambo Madeleine och våra två katter.

Fiskeåret 2010


Nu när det har varit snö och kallt ett bra tag längtar man verkligen efter våren. Det som jag ser mest fram emot är flugfiskesäsongen. Jag fick mitt flugspö i November och hann bara med ett par turer innan isen lades sig. På den sista turen var det så kallt att det gick åt mer tid att dra loss is från spöringarna än att fiska.

Det har blivit ett par pimpelturer nu i vinter, men jag har haft mycket dåligt fiske. Men det är inte så konstigt med tanke på att det var flera år sedan jag höll i ett pimpelspö senast, och dessutom har jag aldrig direkt fått något stort på pimpel.

Jag har ett par huvudsakliga mål för fiskeåret och de är:

  • Fånga en regnbåge på flugspöet
  • Förbättra mitt personbästa på gädda
  • Fånga åtminstonde en lax när säsongen drar igång igen

Andreas har annordnat en tävling på sin blogg som jag ska delta i. Den börjar 20:e februari och resultatet mäts i poäng i förhållande till storlek på fisken. För mer information besök bloggen här!


Kommentarer

Andreas - 2010-02-19

Det första målet kan jag garantera att du klarar. Mål två vore en mindre katastrof om du inte klarade med tanke på att jag ska dra med dig på lite storfiske i år. Trean är svårast. Skitfiske

A.From - 2010-02-22

Surt att vi inte fick så mycket gädda igår. Jag lägger upp en länk på min hemsida till din blogg om det är ok? ha det fint så ses vi på någon fisketur igen. Blir väl amatör flugfiske för dig och mig till våren. =)

Kommentera inlägget:


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Webbsidan är design för Firefox och Internet Explorer 7.0