Jag är en 22 årig kille som bor i Mullsjö. Min Familj består av min sambo Madeleine och våra två katter.

Landsjön


Igår blev det fiske i Landsjön tillsammans med Andreas. Det var solsken under hela dagen med en svag vind. Nästan direkt när vi började fiska lyckades Andreas få en liten gädda. Därefter var det ganska dött ett tag, så vi beslutade oss för att köra runt en sväng med båten. När vi kommer till ett parti nära land med god vegitation och ett grundare parti började vi kast lite. Det är ett flertal gäddor som följer jerkbaitsen och wobblersna ändå in till båten med vägrar att hugga. De flesta var riktigt små gäddor, men även ett stort "monster" följde med till båten. Det är svårt att upskatta vikt på fiskar under vattnet men den var säkerligen inte under 9kg. Där stod den under båten en lång tid, men vägrade att hugga på våra grejer. Dock så kollade den nyfiket på betena varje gång vi hämtade hem dem mot båten.

Efter några timmars kastande på varierande platser hade jag lyckats landa 3 gäddor och Andreas 5 stycken. På vägen hem med båten släppte vi ut wobblerna bakom och efter ett tag small det på stenhårt på mitt spö. Jag drillade in fisken till båten och konstaterade att det helt klart var ett nytt personbästa. Gäddan vägdes till 5.9kg och fick vara med om en fotografering, för att sedan få sin frihet åter. Det var en riktig lyckad dag, med gäddfiske utöver det vanliga! Tyvärr så var gäddorna aningen svårflörtade, men sjön har garanterat stor potential för att få riktigt stora gäddor!








Kommentarer

kjell - 2010-06-03

Vackert Gabbe

Kommentera inlägget:


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Webbsidan är design för Firefox och Internet Explorer 7.0