Jag är en 22 årig kille som bor i Mullsjö. Min Familj består av min sambo Madeleine och våra två katter.

Fast i flugfisket


Klockan ringde klockan fyra och det var dags att gå upp för att brygga kaffe och göra iordning fiskeutrustningen. Vi anlände till sjön i god tid för kunna ta en bra plats att fiska på. Redan fem minuter efter startskottet gick krokade Andreas på en regnbåge. Det var en fin fisk som vägde runt 1.5 kg. En kort stund därefter fick han en till.

Det var den kallaste morgonen på länge och det kändes verkligen i händerna. Det var till och med så kallt att man fick stå och trycka bort is från spöringarna! Men jag gav inte upp för det! Jag fortsatte att kämpa med fisket medans de andra satt och drack kaffe. Plötsligt högg det en regnbåge, men jag drog på ett mega mothugg och kroken lossnade. Bara ett par kasst efteråt lyckades jag kroka på en till och denna gången satt den. Efter en kort fight lyckades jag drilla in den till land. Det var en liten regnbåge som vägde en bit över halvkilot.

Lycklig fångstman, men stelfrusen

 

Andreas lyckades få en till regnbåge men senare på förmiddagen blev fisket trögare i sjön. Vi beslutade oss för att åka till Havssjön istället och väl framme vid sjön såg vi till vår förvåning att den var helt tom på fiskare. Så det vara bara att välja och vraka bland platserna. Vi beslutade oss för att gå till en udde och efter en liten stunds kastande lyckades jag kroka min andra regnbåge. Det blev en ordentlig fight och rullen skrek ordentligt under rusningarna. När den tillslut var uppe på land vägdes den till 2.6 kg. Därefter fortsattes fisket och bara en kort stund efteråt fick Andreas på en regnbåge. Sen hände det inte mycket mer på någon timem så vi besluted oss för att åka hemåt.

Regnbåge 2.6 kg

 

Andreas med regnbåge i håven

 

Bilderna i inlägget är lånade av Andreas besök hans blogg här.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget:


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Webbsidan är design för Firefox och Internet Explorer 7.0